חוק המרכולים – הספינים והניסיון להסתה חילונית

    אבי נבון No Comments on חוק המרכולים – הספינים והניסיון להסתה חילונית

    הפוליטיקאים משגרים הודעות נגד השר דרעי וחוק המרכולים, אך הם כלל לא רוצים לדעת מה החוק אומר, משום שהם נועדו ליצור ספינים ולנסות לגרוף קולות לקראת הבחירות המוניציפליות

    דרעי וחיים ביבס
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים אריה דרעי לא אישר חוק עזר עירוני של העיר מודיעין שקובע פתיחת עסקים בשבת כביום חול. ומיד להקת הח"כים באופוזיציה מיהרו לקושש קולות. יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר: "חוק המרכולים נחקק בכדי שישתמשו בו וימנעו מהציבור הרחב לחיות את חייו בדרכו שלו. הכל מפוליטיקה קטנה וצינית, של שלטון שפועל רק עבור עצמו" יאיר לפיד אמר: החלטת דרעי להפעיל את חוק המרכולים לא תעבור בשקט. לא יגידו לנו איך לחיות, איפה לקנות ומה לעשות בשבת. כמו בלימודי הליבה, בגיוס, בפונדקאות ובהעברת תקציבי עתק לישיבות נתניהו ממשיך להכנע לחרדים בכל דבר.

    הפרסומאי אילן שילוח שדרג את ההסתה וכתב "החרדים בראשות הפושע אריה דרעי רוצים להמשיך ולכפות עלינו מדינת הלכה. הגיע הזמן להגיד להם לכו לצבא ליחידות קרביות, לכו לעבוד, שלמו מיסים, לימדו לימודי ליבה שתעזרו לבנות פה את הארץ ותחיו את חייכם ואל תכפו עלינו את דתכם. אנחנו יהודים חילונים שלא מעונינים בכפיה דתית.

    הבורות השטחית שלהם לא מפתיעה, משום שיתכן והם יודעים את האמת אך מחליטים להתעלם ממנה על מנת לקושש קולות וזמן מסך.

    חוק המרכולים לא סגר ולו חנות אחת שהיתה פתוחה בשבת. זו עובדה שנבדקה ע"י ערוץ 2.

    שר הפנים גם אם רצה לא יכול לסגור אף חנות בשבת. סמכויות האכיפה נמצאות בידי הרשויות המקומיות.

    כל ראש עיר שממש רוצה חנויות פתוחות בעירו יכול לעשות זאת. ירצה ייתן קנסות, לא ירצה לא ייתן. בדיוק כמו שקורה בתל אביב וערים נוספות מזה שנים ארוכות בניגוד לחוק.

    חוק המרכולים מחדד את המצב שהיה קיים מאז קום המדינה, שכל החוקי העזר נדרשים לאישור השר הממונה, כולל אלו הנוגעים לשעות עבודה ומנוחה.

    ראשי עיר שביקשו לבצע מחטף לפני הבג"צ ולהפוך את פתיחת החנויות למהלך "מותר" לא הצליחו. שר הפנים לא התרשם שיש צורך חיוני בלהפוך מאות עובדים לעבדים 7 ימים בשבוע.

    ראש העיר מודיעין חיים ביבס ואחרים מנצלים את תמימותם וחוסר הבנתם של רבים בנושא כדי להסית, לשקר ולעשות הון פוליטי על גבם של החרדים.

    העיקר שהשר החרדי ה"חשוך" "כופה" עלינו את אורחות חייו.



    0 תגובות